Afgelopen maand organiseerden wij voor Qualtrics het XM Amsterdam Live evenement in De Hallen Studio’s. Studio 2 bood een spectaculaire omgeving voor plenaire en break-out sessies, terwijl Studio 1 deelnemers verraste met standhouders, sociale interactie en culinaire verwennerij.
Studio 2: plenaire en break-out sessies
Studio 2 stal de show tijdens dit bijzondere congres. Met een groot podium en indrukwekkende LED-wand bood deze studio een verbluffende setting voor de plenaire sessies. De ruime opzet zorgde ervoor dat de aandacht van alle deelnemers als vanzelf naar het podium werd getrokken. De dynamiek van de presentaties werd versterkt door de visuele toevoegingen van de LED-wand.
Maar Studio 2 bood nog meer dan alleen plenaire sessies. Na de lunch werd er een tweede podium onthuld, waardoor er ruimte ontstond voor break-out sessies. Door het slimme gebruik van koptelefoons konden twee inspirerende sprekers tegelijkertijd hun publiek boeien, zonder dat er sprake was van geluidsstoringen.
We boden tevens twee vides, één boven Studio 2 en één boven de Foyer, die werden ingericht als meeting rooms gedurende de dag. Hier vonden besprekingen en overlegmomenten plaats in een intieme setting.
Studio 1: sponsors, stands en netwerkplezier
Studio 1 werd ingezet voor de aanvullende extra’s. Hier vonden de deelnemers diverse standhouders met live demo’s en een social wall waarop alle live social media posts werden weergegeven. De interactie met standhouders en de mogelijkheid om de evenementervaring online te delen, voegden een extra dimensie toe aan het congres.
Daarnaast werd Studio 1 het catering- en netwerkplein van het evenement. De aanwezige bar bood verfrissende drankjes en bij twee foodstations konden de gasten een heerlijk ontbijt en lunch halen. Tijdens de lunch en borrel werden er tevens verrukkelijke hapjes uitgeserveerd. Daarnaast stond er de gehele dag een koffiepiaggio in de Studio waar twee barista’s voor heerlijke verse koffie zorgden. Deze piaggio was gepersonaliseerd met stickers van het logo van Qualtrics, waardoor de branding van het evenement extra werd benadrukt. Om de borrel feestelijk af te sluiten, werd er een DJ ingeschakeld die zorgde voor de perfecte muzikale omlijsting.
Sfeer en branding: elegante details en eenheid
Bij de entree werden de deelnemers begroet door twee imposante letters: ‘XM’, die fungeerden als een brandingelement en direct de aandacht trokken wanneer de gasten in de Hallenpassage aan kwamen lopen.
De sfeer van het evenement werd ook versterkt door effectief kleurgebruik en persoonlijke touches. De kleur blauw, de signatuurkleur van het evenement, werd subtiel verwerkt in de zalen door de verlichting en blauwe bloemdecoraties. Hierdoor werd een aangename en herkenbare ambiance gecreëerd, die deelnemers direct in de juiste stemming bracht.
Benieuwd geworden naar andere congressen die in De Hallen Studio’s hebben plaatsgevonden? Lees dan ook het artikel over het hybride congres van de ZDHC Foundation of over het retail event van Bugaboo.