Eventcase: Buy Social Event

Buy Social Event

Op vrijdag 8 april organiseerden Gemeente Amsterdam en Social Enterprise twee verschillende events bij ons in De Hallen Studio’s. Het Buy Social Business Breakfast in de ochtend, en het Buy Social XL event in de middag. Daarnaast vond de Impact Market plaats in de passage van De Hallen.

Een dag geheel in het teken van sociaal inkopen. Iets waar wij als evenementenlocatie volledig achter staan. Deze dag hebben wij samen met opdrachtgever Amsterdam Impact georganiseerd in Studio 2. Buy Social is het programma van Social Enterprise NL dat zich inzet voor een maatschappelijke en economische impact door het bieden van een platform voor sociale ondernemers. Samen met de partners vormen zij een netwerk om sociaal inkopen gemakkelijker te maken voor bedrijven en overheden.

Business Breakfast Event

In de ochtend vond een netwerk event plaats voor sociale ondernemers, bedrijven, en organisaties, in de vorm van een ontbijtsessie. We verwelkomden 30 gasten in Studio 2, met een verse kop koffie van Gosling Coffee uit de de koffiekar. De studio was opgesplitst in tweeën, waardoor de ene zijde ingezet werd voor de catering en het netwerken, en de andere zijde voor de plenaire sessie. Voor de plenaire sessie is gekozen voor een tafelopstelling in een informele setting, om het netwerken te bevorderen, en de aanwezigen te stimuleren om met elkaar in gesprek te gaan. Een aantal best practices kwamen aan bod, zoals The Student Hotel en The Waste Transformers. Na afloop kregen de gasten de mogelijkheid om een rondleiding door Makers Unite, Beeldend Gesproken, en Recycle bij te wonen. Ook allemaal duurzame ondernemers bij ons in De Hallen.

Buy Social Event

Buy Social XL Event

Na het ochtendprogramma werd direct omgebouwd voor het middag event dat ook in Studio 2 plaatsvond. Hier werden 100 gasten ontvangen om met elkaar in gesprek te gaan over het belang van sociaal inkopen. Het was een middag vol inspirerende pitches, en sprekers die vertelden over hun best practices, en de impact die ze daarmee bereiken. Tot slot, genoten de gasten van een borrel en een hapje, terwijl zij met elkaar, en met de sociaal ondernemers in gesprek gingen. Het eten en drinken was uiteraard ingekocht bij de partners van Social Enterprise. Denk hierbij aan frisdranken van Lemonaid, bieren van Brouwerij De 7 Deugden, en chips van GRO Together. 

Terwijl de evenementen in De Hallen Studio’s zich focuste op de zakelijke doelgroep, vond er in de passage van De Hallen een markt plaats, gefocust op de consumenten. Tijdens de Impact Market konden bezoekers en voorbijgangers kennis maken met een aantal sociale ondernemers en hun producten. Een perfecte combinatie om beide doelgroepen tegelijk te bereiken!

Buy Social Event

De Hallen als sociale locatie

In De Hallen is een grote diversiteit aan ondernemers te vinden. In dit culturele centrum zijn ook een aantal ondernemers gevestigd die zich hard maken voor een maatschappelijk doel. De eerder benoemde Makers Unite, en Recycle zijn hier een goed voorbeeld van. Ook De Hallen Studio’s probeert als evenementenlocatie en televisie studio, haar steentje bij te dragen. Door samenwerkingen aan te gaan met lokale leveranciers, sociaal in te kopen, en duurzaam te werk te gaan, proberen wij onze impact op het klimaat te verminderen, en onze impact op de sociale maatschappij te verbeteren.

Buy Social Event

Meer lezen over de partners van Social Enterprise? Neem dan een kijkje op de website.

Juist meer te weten komen over de verschillende ondernemers in De Hallen, of de mogelijkheden in De Hallen Studio’s? Kijk dan op de website van De Hallen Amsterdam, De Hallen Studio’s, of kom een een keertje langs!

 

Foto’s: Roos Trommelen

Deel dit bericht:

Inhoud

Bekijk meer...

Kick-off event

Kick-off event

Om de start van het nieuwe evenementen seizoen te vieren, organiseerden wij samen met Kitchen Creative Catering en Meisjes van de Wijn ons kick-off event

Naar artikel
Contact

Hannie Dankbaarpassage 18
1053 RT Amsterdam
+31 (0) 20 820 82 06
info@dehallenstudios.nl

Ours news in your mailbox
en_USEnglish