Unique Venues of Amsterdam: “Het succes van het PopUp Podium”

Popup Podium in de Hallen

Unique Insights #2

Unique Venues stimuleert kennisdeling tussen partijen in de evenementenwereld en zet mooie initiatieven in de schijnwerpers. In de serie Unique Insights nemen we een kijkje achter de schermen bij unieke locaties in Amsterdam. Hoe gaan zij om met de uitdagingen van een evenement organiseren in de 1,5 meter samenleving? Elke blog mag een evenementenlocatie een ‘golden ticket’ uitreiken aan een evenement bij een andere locatie dat eruit springt.

Nienke Bezemer, hoofd marketing en sales van De Hallen Studio’s, kreeg van Dennis Scheffers van Amerpodia de Golden Ticket voor het PopUp Podium. Nienke vertelt over het ontstaan hiervan.

Overdonderd
“Uiteraard waren ook wij in het begin overdonderd. Evenementen werden verschoven en het was niet duidelijk naar wanneer,” vertelt Nienke. “Wat we wel wisten is dat we grote lege ruimtes hadden en een groot netwerk van artiesten, bands en theatergroepen. Toen zijn we gaan brainstormen en hebben eigenlijk zo snel mogelijk artiesten geboekt en een website live gezet.”

Hoe konden ze zo snel schakelen? “We hadden in de foyer al een aantal keer een kleinschalige nachtclub met live muziek georganiseerd, vlak voor corona. Dit was dus eigenlijk al een ambitie, maar is nu – in een iets andere vorm – veel sneller gegaan. Maar het belangrijkste is dat we de cultuursector wilden ondersteunen door zoveel mogelijk voorstellingen te organiseren.”

Focus op de lokale mensen
Als hoofd marketing en sales heeft Nienke een tip voor andere organisatoren van evenementen: “Richt je voorlopig op de lokale mensen, de zakelijke markt heeft meer tijd nodig. Alle restaurants, bars en theaters in de binnenstad kunnen minder mensen aan dan hiervoor normaal was, maar mensen willen wel graag de deur uit. Wij kunnen Amsterdammers een mooie avond geven in onze unieke locaties en je ziet dat ze heel dankbaar en blij zijn nu het weer mag.”

Favoriet van Nienke was het PopUp Podium waar Maarten Heijmans liedjes van Ramses Shaffy zong. “Je merkte gewoon het dat het publiek fans waren. Het leefde echt. Maarten wilde zelf graag dat het publiek op kleedjes op de grond zat, dus dat hebben we geregeld. De interactie met publiek en artiest is ook heel anders: een massa creëert misschien meer geluid, maar nu krijg je echt een gesprek tussen het publiek en de artiest.”

Golden ticket
Nienke mag het golden ticket doorgeven: van welke unieke locatie in Amsterdam wil zij graag weten hoe ze een bepaald event hebben aangepakt? “Level Eleven,” reageert Nienke meteen. “Zij hebben hun ruimte ingezet als popup bar. Dit hebben ze eerder in de zomer gedaan, maar ik vraag me af  hoe het deze keer anders is.”

Artikel is geschreven in samenwerking met Unique Venues of Amsterdam voor de Unique Insights campagne. Klik hier voor het originele artikel. 

Deel dit bericht:

Inhoud

Bekijk meer...

awards

Eventcase: MOA Awards 2020

Op vrijdag 25 september vond de jaarlijkse awards uitreiking van MOA plaats, het Expertise Center voor Marketing Insights. Door de corona-maatregelen was er beperkt publiek live aanwezig

Naar artikel
Contact

Hannie Dankbaarpassage 18
1053 RT Amsterdam
+31 (0) 20 820 82 06
info@dehallenstudios.nl

Ours news in your mailbox
en_USEnglish