Zalando heeft haar assortiment uitgebreid met duizenden beauty- en verzorgingsproducten onder de lijn Zalando Beauty. Nadat de beautylijn werd geïntroduceerd in België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Zweden, Italië, Denemarken en Polen was Nederland nu aan de beurt.
Vanaf 28 augustus was het assortiment online verkrijgbaar voor de Nederlandse consument. De lijn bevat meer dan 8.500 producten van meer dan 200 merken uit onder andere Japan en Korea. Veel merken waren nog niet eerder verkrijgbaar in Nederland.
Om mensen in real life kennis te laten maken met de producten werd er een pers en influencer event georganiseerd in De Hallen Studio’s. De gasten werden in de foyer ontvangen en via een gordijn aan ballonnen naar Studio 2 geleid. De ruimte was omgetoverd tot beautysalon waar de gasten uitleg kregen over de producten en zich konden laten opmaken door experts.
“Met Zalando Beauty willen we al onze klanten in staat stellen om de volledige look van top tot teen te shoppen”, Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty bij Zalando.